نکات بازاریابی دیجیتال داخلی برای موفقیت

digital marketing tips

شرکت هایی که به دنبال حفظ حضور رقابتی در دنیای مدرن وابسته به دیجیتال ما هستند، می توانند از بازاریابی دیجیتال استراتژیک بهره مند شوند.

خواه یک شرکت Fortune 500 باشید که در سطح جهانی می فروشد یا یک کسب و کار خانوادگی محلی کوچک، برای جذب و رشد مخاطبان خود به حضور آنلاین قوی نیاز دارید.

روندها به طور مداوم ثابت می کنند که مشتریان، چه B2B یا B2C، قبل از خرید، تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. از این رو، برای جلب نظر آنها باید قابل مشاهده باشید زیرا رقابت شدید است. علاوه بر این، اطمینان از بهینه سازی حضور آنلاین شما می تواند شانس شما را برای جلب توجه آن ها به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

وارد دیجیتال مارکتینگ شوید.

طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، سه نوع محتوای برتری که بازارهای B2B از آنها استفاده می‌کنند، رسانه‌های اجتماعی (95%)، پست‌های وبلاگ یا مقالات کوتاه (89%) و خبرنامه‌های ایمیل (81%) هستند. همین قالب‌ها اغلب به نفع شرکت‌های B2C نیز هستند.

مشخص شده است که کسب و کارها برای موفقیت باید مجموعه ای از نکات موثر بازاریابی دیجیتال را پیاده سازی کنند.

درک مخاطبان هدف: نکاتی برای جلب نظر مشتریان جدید و موجود

مشتریان هدف خود را شناسایی کنید

شما در ایجاد فروش با مشکل مواجه خواهید شد مگر اینکه به طور کامل درک کنید که مشتریان شما امیدوارند در وب چه چیزی پیدا کنند. در نتیجه، به دست آوردن بینشی عمیق از رفتار آنلاین آنها بسیار مهم است.

سوالات اولیه ای که باید از خود بپرسید عبارتند از:

  • بخش(های) مخاطبی که شرکت من می خواهد جذب کند چه کسانی هستند؟
  • مخاطب هدف من در محصولات یا خدمات به دنبال چه چیزی است؟
  • کمپین های بازاریابی من باید چه گروه جمعیتی را در اولویت قرار دهند؟
  • آیا منطقه جغرافیایی وجود دارد که تلاش های بازاریابی من باید روی آن متمرکز شود؟
  • مخاطبان هدف من بیشترین زمان خود را در کجا می گذرانند؟

شما می توانید با بررسی مشتریان موجود، انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، کاوش در گوگل آنالیتیکس، و/یا ایجاد گروه های متمرکز، پاسخ این سوالات و سایر سوالات مرتبط را بیاموزید.

پس از شناسایی صحیح مخاطبان و همچنین نیازها/خواسته‌ها و رفتارهای خرید، پس شما می توانید استراتژی هایی برای جذب آنها ایجاد کنید. علاوه بر این، این استراتژی‌ها را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که دقیقاً با ترجیحات آنها مطابقت داشته باشد و شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل داده ها و توسعه استراتژی های بازاریابی دیجیتال

هنگامی که به سوالات بالا پاسخ دادید، می توانید یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. در مرحله بعد، می توانید با تجزیه و تحلیل اطلاعات خود از داده ها و معیارهای قانونی جمع آوری شده خود استفاده کنید.

از یافته‌های خود برای شناسایی بهترین کانال‌های بازاریابی استفاده کنید و راه‌هایی برای شخصی‌سازی تلاش‌های بازاریابی خود برای کل مخاطبان یا بخش‌های هدف پایگاه مشتریان خود بیابید. نمونه هایی از شخصی سازی عبارتند از:

  • در ایمیل ها، پیامک ها و سایر پیام ها افراد را با نام آدرس دهی کنید.
  • به خریداران اطلاع دهید که اقلامی که آنها مرور کرده اند در انبار موجود است.
  • به خریداران در مورد تخفیف محصولات یا خدمات خاص اطلاع دهید.
  • پیشنهادات معرفی بازار به مشتریان جدید.
  • به وفاداری مشتری با مشوق ها پاداش دهید.

مشتریان امروزی نمی خواهند مانند شماره های ناشناس احساس کنند. آنها مایل به شناخته شدن هستند و احساس می کنند که شرکت ها برای آنها ارزش قائل هستند. بازاریابی شخصی یک رویکرد آزمایش شده و واقعی است که به راحتی به یک چشم انداز بازاریابی دیجیتال منتقل می شود.

کتاب الکترونیکی بازاریابی محتوا

روندهای اهرمی: نکات بازاریابی دیجیتال مدرن برای بازاریاب امروزی

بسیاری از بازارهای B2B و B2C یا شلوغ هستند یا به شدت رقابتی هستند. برای جلوتر از بسته ضرب المثلی، باید از ابزارهای دیجیتال مدرن استفاده کنید.

این ابزارها به شما کمک می کنند تا کارآمدتر و مؤثرتر شوید، به ویژه به این دلیل که به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده کمک می کنند.

واضح است که گرایش‌ها عمدتاً دیجیتالی هستند. با استفاده از ابزارهای دیجیتال می توانید از امتیاز داده های ارزشمند بهره مند شوید. علاوه بر این، فناوری مدرن به گونه ای طراحی شده است که برای مشتریان مدرن جذاب باشد و تجارب مشتری آنها را بهبود بخشد.

گزارش وضعیت بازاریابی 2024گزارش وضعیت بازاریابی 2024
  • چت بات ها به شما کمک می کنند تا پاسخ ها یا اطلاعات فوری را به خریداران ارائه دهید.
  • اطلاعات اشتراک گذاری ویدئوها:
    • معرفی برند شما
    • توضیح محصولات
    • نکات و نکات مفید
    • دموی محصول
  • بازاریابی محتوا و استراتژی های مرتبط می توانند بسیار قدرتمند باشند:
    • از وبلاگ ها برای به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده کنید.
    • مقاله های اطلاعاتی بنویسید
    • محتوای معتبر اضافی (به عنوان مثال، مطالعات و مقالات سفید) ایجاد کنید.
  • پست‌های رسانه‌های اجتماعی مخاطبان کلیدی را هدف قرار می‌دهند و ترافیک را به سمت وب‌سایت و پست‌های وبلاگ شما هدایت می‌کنند.
  • تبلیغات آنلاین پولی می تواند وب سایت های شرکت را در نتایج جستجوی مخاطبان شما ارتقا دهد.
  • وب سایت خود را برای سئو و تبدیل بهینه کنید.

و همچنین می توانید نمونه های دیجیتال مارکتینگ بیشتری برای الهام بخشیدن به شما بیابید!

به حداکثر رساندن دسترسی: نکات اثبات شده برای افزایش حضور دیجیتالی شما

یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

رسانه های اجتماعی به یکی از اجزای بسیار مرتبط بازاریابی دیجیتال تبدیل شده اند. مشتریان فعلی و بالقوه تمایل دارند به طور مکرر پلتفرم ها یا جوامع مورد علاقه خود را بخوانند و پیمایش کنند.

  • پلتفرم هایی را که احتمالاً جمعیت شناسی بازار شما از آنها استفاده می کند، شناسایی کنید.
  • پروفایل هایی ایجاد کنید که بتوانید به طور منطقی آن ها را فعال نگه دارید.
  • شهرت کسب و کار خود را در جوامع آنلاین مانند Reddit، Facebook و Discord نظارت کنید.
  • محتوای رسانه های اجتماعی را منتشر کنید که برای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی مخاطبان هدف شما طراحی شده است (نه فقط در مورد خدمات/محصولات شما – خلاق باشید!).
  • به تعامل آنلاین بالا با جامعه خود متعهد شوید.
  • تصاویر و ویدیوهای با کیفیت را منتشر کنید (اینها تمایل به جذب قوی دارند).

سازگار با موبایل باشید

طبق آمار، خریداران در تمام سنین عمدتاً از دستگاه های تلفن همراه خرید می کنند: 91٪ زیر 50 سال، 69٪ در سنین 50 تا 64 سال، و 48٪ از افراد بالای 64 سال.

خریداران تمایل دارند تا زمانی که در فروشگاه هستند، برندها را به صورت آنلاین کاوش کنند. بر اساس این آمار، 80 درصد از مصرف‌کنندگان جهانی از وب‌سایت‌های خرده‌فروشی در گوشی‌های هوشمند هنگام مرور حضوری در فروشگاه‌ها و 74 درصد از برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

فاکتور مهمی که باید در نظر بگیرید این است که هر محتوایی که توزیع می کنید باید مناسب دسکتاپ و موبایل باشد. در غیر این صورت، در خطر از دست دادن مشتریان جدید و وفادار هستید.

  • یک وب سایت زیبایی شناسی خوب ایجاد کنید.
  • تست کنید و در صورت نیاز سرعت بار را بهبود بخشید.
  • بهینه سازی کنید تا محتوا به راحتی در تلفن، لپ تاپ و تبلت دیده شود.
  • محتوای وب سایت خود را ساده نگه دارید.
  • محتوایی با دید آسان مانند ویدئوها و اینفوگرافیک ها را ارائه دهید.

یک نمایه Google Business ایجاد کنید

نمایه کسب‌وکار Google که قبلاً به عنوان «Google برای کسب‌وکار من» شناخته می‌شد، به شرکت‌ها فرصتی فوق‌العاده و رایگان برای افزایش حضور دیجیتالی خود ارائه می‌دهد.

نمایه با جذب مشتریانی که به دنبال اطلاعات در جستجوی Google و Maps هستند، به گسترش دسترسی شما کمک می کند. شما می توانید پروفایل خود را با:

  • آدرس وب سایت
  • تصاویر، فیلم ها و پست ها
  • پیشنهادهای ویژه
  • ساعات کاری
  • و بیشتر

به عنوان یک امتیاز، بازخورد رایگان در مورد آنچه مردم فکر می کنند دریافت می کنید. مصرف کنندگان می توانند کسب و کار شما را رتبه بندی و بررسی کنند و به شما این امکان را می دهند که بدانید چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست.

این نوع بازاریابی دیجیتال، همراه با بازاریابی ایمیلی و پیامکی/متن، می تواند به شما کمک کند تا حضور دیجیتالی قوی داشته باشید.

محتوا پادشاه است: نکاتی برای ایجاد روایت‌های دیجیتال قانع‌کننده

ضرب المثل قدیمی “محتوا پادشاه است” کاملاً در 21 صدق می کندخیابان قرن. یک بازدیدکننده وب چند ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرد که آیا به جستجوی جدید یا وب سایت دیگری باز خواهد گشت.

برای جلب توجه و جلب توجه آنها، باید به طور مداوم محتوای جالب، مرتبط و متقاعد کننده ایجاد کنید.

برخلاف اوایل دهه 2000، clickbait کار نمی کند. مطمئنا، ممکن است یک کلیک دریافت کند، اما تعداد کمی از بازدیدکنندگان می مانند یا خرید می کنند. کاربران اینترنت امروزی باهوش هستند و خواهان محتوای با کیفیت هستند.

محتوای قوی و موثر را می توان به روش های مختلفی ارائه کرد، از جمله ورودی های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی، فیلم ها، کاغذهای سفید، اینفوگرافیک ها و موارد دیگر.

برای تقویت حضور دیجیتالی شرکت و دستیابی به موفقیت در بازاریابی دیجیتال، بر هویت، قابلیت اطمینان اطلاعات و سطح ارتباطات تمرکز کنید. در برند خود ثابت قدم باشید. مصرف کنندگان آشنایی را ترجیح می دهند.

  • مطالب را به طور مرتب ارسال کنید.
  • بسته به هدف پست خود، آموزنده، سرگرم کننده یا همدل باشید.
  • محتوا را برای پلتفرمی که در آن منتشر می کنید سفارشی کنید.
  • روی تبلیغ خود تمرکز نکنید؛ انواع دیگری از محتوایی را که مردم دوست دارند ببینند به اشتراک بگذارید.
  • از صدای ثابت استفاده کنید.

“محتوا ذره اتمی تمام بازاریابی دیجیتال است.” – ربکا لیب، نویسنده، مشاور استراتژیک، مقاله نویس، سخنران اصلی

بسته شدن

وب منبع بی پایانی از محتوا را ارائه می دهد، که باعث ایجاد بار بیش از حد اطلاعات برای مصرف کنندگان می شود. برای متمایز شدن در این “سر و صدا”، باید سازگار، متفکر و درگیر باشید و در عین حال خود را با نکات و ابزارهای بازاریابی دیجیتال توانمند کنید.

WriterAccess می تواند به شما کمک کند تولید محتوای خود را افزایش دهید. می توانید برای 14 روز ثبت نام کنید آزمایشی WriterAccess برای آزمایش کردن خدمات ما و دریافت احساسی از نحوه عملکرد آنها.

آزمایشی بدون دسترسی