با وردپرس و Astro یک سایت ثابت بسازید

Build a static site with WordPress and Astro

Astro یک فریمورک جلویی مدرن است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا وب سایت های ایستا سریع و کارآمد بسازند. با Astro، توسعه‌دهندگان می‌توانند از قدرت چارچوب‌های جاوا اسکریپت مدرن مانند React، Vue.js و Svelte برای ایجاد رابط‌های کاربری پویا در حین تولید فایل‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت استاتیک در طول فرآیند ساخت استفاده کنند.

هنگامی که با وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای بدون هد (CMS) همراه می‌شود، Astro یکپارچه‌سازی یکپارچه APIهای باطن و کدهای ظاهری را امکان‌پذیر می‌کند و امکان توسعه کارآمد وب‌سایت‌های ثابت با محتوای پویا را فراهم می‌کند. این رویکرد چندین مزیت را ارائه می دهد.

سایت های ایستا تولید شده با Astro و باطن وردپرس دارای عملکرد عالی هستند. آنها را می توان مستقیماً از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) ارائه کرد که نیاز به پردازش سمت سرور را از بین می برد و در نتیجه زمان بارگذاری سریع تر و تجربه کاربری روان تر را به همراه دارد.

این آموزش شما را در فرآیند راه‌اندازی یک سایت ثابت با استفاده از Astro که در سرویس میزبانی سایت استاتیک Kinsta میزبانی شده است و استفاده از وردپرس برای باطن راهنمایی می‌کند.

نقش وردپرس به عنوان یک CMS بدون سر

یک CMS بدون سر، مانند وردپرس، لایه های مدیریت محتوا و تحویل را از هم جدا می کند. این بک‌اند را قادر می‌سازد تا محتوا را حفظ کند، در حالی که یک سیستم دیگر، مانند Astro، قسمت جلویی را مدیریت می‌کند.

وردپرس به عنوان یک مخزن محتوا عمل می‌کند و داده‌ها را به فرانت اند ارائه می‌کند، که محتوا را از طریق یک API به کاربران نمایش می‌دهد. این معماری با این امکان که شما را قادر می سازد محتوا را برای چندین خروجی تغییر کاربری دهید، انعطاف پذیری را افزایش می دهد و به کاربران وردپرس یک تجربه مدیریت محتوا آشنا می دهد.

جدا کردن فرانت‌اند از بک‌اند نیز انعطاف‌پذیری بیشتری را در طراحی ظاهری و انتقال محتوا ارائه می‌دهد. علاوه بر این، فعال کردن دسترسی از طریق APIها محتوا را در آینده اثبات می کند.