طراحی معماری و نقشه کشی گروه نرم افزاری رادین | معماری نواز

طراحی معماری و نقشه کشی گروه نرم افزاری رادین | معماری نواز

یکی از دپارتمان های اصلی گروه نرم افزاری رادین، دپارتمان تخصصی ماکت سازی می باشد که در زمینه طراحی و ساخت انواع ماکت های حرفه ای معماری، شهری، سایت پلان، توپوگرافی، محوطه سازی، اماکن و مجموعه های مذهبی و شهری، سایت کارخانه های صنعتی، راهسازی و ماکت های تبلیغاتی سه بعدی و … فعالیت دارد. سطح تحصیلات و تجربیات متخصصین این دپارتمان و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های مدل سازی و قطعه سازی، دقیق‌ترین دستگاه های حک و برش لیزر، پرینتر سه بعدی و همچنین بکارگیری دانش روز، باعث هرچه مطلوب تر کیفیت پروژه های انجام شده و رضایت هر چه بیشتر کارفرمایان محترم شده است. طراحی نقشه خانه در ساختمان هایی ویلایی دارای ضوابط کمتری است و دست طراح برای فضاهای داخلی ، محوطه سازی و حتی نمای ساختمان بسیار باز تر است پس بنا براین خلاقیت بیشتری برای خانه های ویلایی مورد انتظار است .

با پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهای کامپیوترینقشه کشی ساختمان به صورت حرفه ای انجام می شود. ازاین رو داشتن پیش زمینه ریاضیات ، علاقه و پشتکار ، قدرت تجسم و دقت عمل بالا از عوامل موفقیت در این شاخه است. افراد علاقه مند حتی با داشتن تنها مدرک دیپلم (ترجیحا ریاضی) و سپری کردن کلاس های آموزشی مربوطه، می توانند بلافاصله وارد بازار کار شوند و از نظر شغلی نیز موفق باشند. همچنین افرادی که قصد ادامه تحصیل در این زمینه را دارند مطمئنا به جایگاه شغلی بهتر و اهداف بالاتر دست خواهند یافت.

  • طرح نهایی و تائید شده در نقشه های فاز یک، برای تهیه مراحل بعد استفاده می شود.
  • Floor Plan Creator؛ ساده ترین اپلیکیشن اندروید برای نقشه کشی در این که اتوکد حرفه ای ترین محصول نرم افزاری موجود برای نقشه کشی است، تردیدی نیست.
  • امروزه نقشه‌کشی ساختمان فقط به طراحی پلان ختم نمی‌شود چرا که تزیینات ساختمان (شامل معماری داخلی و خارجی ساختمان) از اهمیت زیادی نزد سازندگان و مالکان ساختمان برخوردار است.
  • برای دریافت کد تخفیف این دوره در کانال تلگرام مجتمع فنی اشراق عضو شوید.
  • خدمات مهندس نقشه کشی در مرحله اول ترسیم نقشه و پس از انجام آن محاسبات مربوط به سازه صورت می گیرد سپس نقشه تاسیسات برق و مکانیک به وسیله مهندسین مربوطه انجام می شود.

نقشه کشی ساختمان با توجه به مراحل اجرایی آن، به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. اولین مرحله از مراحل نقشه کشی ساختمان، ترسیم نقشه معماری ساختمان است. امروزه تنوع زیادی در نوع سقف ها و اسکلت های ساختمانی وجود که باعث سبک تر شدن ساختمان شده و در طراحی سازه ساختمان بسیار موثر است دوره معماری . از سقف هایی که بسیار رایج شده اند می توان به سقف کوبیاکس ، یوبوت و عرشه فولادی در سازه های فلزی اشاره کرد. برای انجام مراحل نقشه کشی باید پروژه خود را به مهندس نقشه کشی ساختمان که در این زمینه متخصص می باشد بسپارید.

بازسازی منزل در تهران

جهت احداث بنا، ابتدا نیاز به تشکیل پرونده در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر است. در دستور نقشه شهرداری مشخصات و ابعاد ملک مطابق با طرح تفصیلی جامع شهر و آخرین مصوبات شهرسازی توسط سازمان ها و ادارات مربوطه برای احداث بنا تعیین می شود. طراحی و اجرای نقش شهر با سال های تجربه و همکاری با گروه های کاری بسیار با تجربه و متخصص در این امر، شما را با کمترین هزینه و زمان از طراحی تا اخذ جواز و در صورت تمایل تا اجرا همراهی خواهد نمود. از این رو تنها با یک نقشه دقیق می توان از یک فضا بیشترین استفاده را کرد. و همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم رایانه، می توان نقشه هایی از فضای بیرون و درون ساختمان ترسیم کرد.

اما آیا به غیر از دانشجویان آموزش دیده رشته های مهندسی و معماران مجرب، افراد عادی هم می توانند از آن برای طراحی یک پلن ساده استفاده کنند؟ مسلما خیر. اپلیکیشن Floor Plan Creator که امروز به معرفی آن می پردازیم، در واقع نوع آماتور و ساده شده اتوکد است که با آن می توان برای اهدافی مثل تعویض دکوراسیون داخلی خانه، نقشه ای ساده و در عین حال دقیق از محیط طراحی کرد. در صورتی که نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقشه کشی ساختمان و مراحل تهیه نقشه را دارید با کارشناسان و مشاوران آرین پاراکس در ارتباط باشید.

برنامه‌های مشابه