قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور های کمپانی کامینز دارای شاسی فولادی همراه با ضربه گیر بین موتور و شاسی، روغن و ضد یخ و نشانگر سوخت می باشند. محفظه دیزل ژنراتور کامینز 100 کیلووات برای تحمل بارهای باد 180 مایل در ساعت مطابق با ASCE7-10 ارزیابی شده است. اما انواع دیزل ژنراتور با کتربرد صنعتی دارای توان بالاتر (از ۳۰ کیلووات تا ۶ مگاوات) هستند و در صنایع متعددی در سراسر جهان استفاده میشود. این شرکت در سال 1935 توسط شرکت ولوو خریداری و جزئی از گروه ولوو شد، و همچنان در عرصه جهان حضور چشمگیری دارد. مجموعه کاشانی از جمله شرکت های فعال در حوزه واردات و فروش تجهیزات صنعتی می باشد که در مدت فعالیت خود پروژه های بزرگ بسیاری را با موفقیت به اتمام رسانده است. قدرت نامی دیزل ژنراتور ولتاژ پایین بر حالت عملکردی وابسته است و در زمان فروش دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی بسیار مهم است : استندبای یا آماده به کار، پرایم یا پایه(Prime) و دائم کار (Continues) که در استاندارد ISO8528 این ذکر شده است.

کاربرد دیزل ژنراتور

ژنراتورهای دیزلی در کل نیاز به نگهداری کمتری در مقایسه با ژنراتورهای گازی دارند که نتیجه آن هزینه نگهداری کمتر است. ، ژنراتورهای ولو پنتا (Volvo Penta) محصول شرکتی با همین نام هستند که در سال 1907 در شهر پنتا در سوئد فعالیت خود را با ساخت موتورهای دریایی شروع کرد. موتور این مدل از دیزل ژنراتور پنتا با قدرت 442 اسب بخار، توان افزایش تا 484 اسب بخار را نیز دارد. رتبه دوم: ژنراتور دست دوم ولوو: این دیزل ژنراتور کیفیت بالا ساخت سوئد دارای خدمات پس از فروش بالا و قیمتی بالاتر از کامینز جایگاه دوم و مدل های بورس ان از رنج 100 تا 700 کاوآ می توان سری TAD و N10 , N12و F12 را می توان نام برد. شرکت کاشانی نمایند فروش و خدمات پس از فروش بهترین برندهای دیزل ژنراتور در سرتاسر ایران می باشد که از جمله این برندها می توان به ولوو پنتا، بادوین، لوول، موتورسازان تبریز، پرکینز، کامینز و بنز اشاره نمود.

دیزل ژنراتور از یک موتور دیزلی و یک ژنراتور تشکیل شده است و در حقیقت دیزل ژنراتور از یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور دیزلی تشکیل شده و دارای قسمت هایی مانند سیستم استارت اتومات و سیستم تولید کننده گرما نیز می باشد. این ژنراتور یا به صورت مستقیم و یا به وسیله یک قطعه واسطه به موتور دیزلی یا در حقیقت به موتور چرخنده کوپل شده و تولید برق می کنند. اجزای اصلی یک موتور برق علاوه بر موتور بنزینی و ژنراتور عبارت است از: گاوانر یا همان تنظیم کننده سرعت موتور، ولتاژ رگلاتور یا همان تنظیم کننده ولتاژ، باک سوخت، سیستم خنک کننده، شاسی و بدنه اصلی و اگزوز. محصولات از بهترين برندها را خنک نگه داشتن آن، خريد ديزل ژنراتور عمل بسيار مهمي محسوب مي شود دقت کنيد. همچنین در این قسمت میتوان تنظیمات استارت اتومات در هنگام مواقع اضطراری را نیز انجام داد. از مهمترین خواص که میتوان برای سوخت دیزل در نظر گرفت، مواردی از جمله عدد ستان، فراریت سوخت، ویسکوزیته، مقدار گوگرد، رفتار در دمای سرد و چگالی میباشند.

تعادل بسیار خوب به منظور عملکرد روان و بدون لرزش (Vibration-free) با سطح صدای کم از ویژگی های این مدل است. این یکی از دلایل بسیاری است که چرا یک ژنراتور قابل حمل یک انتخاب عالی برای منبع تغذیه بدون وقفه است، حتی اگر شبکه برق محلی قطع شده باشد. از آنجایی که امروزه عصر ارتباطات و اطلاعات و تکنولوژی می باشد لذا ذخیره برق و تأمین آن توسط یک پشتیبان قوی برای تمامی ارگان ها امری لازم و ضروری می باشد. کاهش هزینه ی برق پشتیبان و راحت تر کردن نصب ژنراتورها در این روزها بسیار متداول شده است. در حالی که ژنراتورهای موتور دیزلی سنتی ممکن است متناسب با تعریف ما از منابع “انرژی جایگزین” نباشند، هنوز هم یک افزونه ارزشمند برای سیستم برق پشتیبان شبکه یا برق نواحی دورافتاده هستند.

دیزل ژنراتور ترکیبی از موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی (غالباً آلترناتور ) است که برای تبدیل سوخت به انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار میگیرد. کمپانی استمفورد یکی از بزرگترین تولید کننده ژنراتور برق یا آلترناتور محسوب می گررد که فابریک آن ساخت کشور انگلیس می باشد. دیزل ژنراتور موتور سازان تبریز یکی از تولیدات عظیم کمپانی موتور سازان تبریز می باشد که با برخورداری از تجهیزات و امکانات درجه یک، به عنوان تامین کننده بخش بسیار بزرگی از واحدهای صنعتی فعالیت می کند. کمپانی کامینز دارای سابقه ای بسیار درخشان در عرصه تولید تجهیزات صنعتی مرتبط با موتورهای دیزل و تامین برق اضراری می باشد. شرکت بادوین یک کمپانی فرانسوی-چینی می باشد که در زمینه تولید انواع موتورهای دیزلی و گازسوز جهات مصارف گوناگون فعالیت دارد. و پیشنهاد شرکت خرید دو دستگاه دیزل ژنراتور که 12 ساعت هر کدام جهت تامین برق بیت کوین استفاده شوند. مکان هایی مانند بیمارستان ها ، دیتاسنتر و در نقاطی که در نبود برق خسارات جانی و مالی را در پی داشته باشد باید از دیزل ژنراتور آکبند اروپایی همچون ولوو ، کامینز ، کاترپیلار و پرکینز استفاده نمود تا در زمان قطعی برق بلافاصله دیزل ژنراتور وارد مدار شده و استفاده ار دیزل زنراتور دست دوم پیشنهاد داده نمیشود.

دیزل ژنراتور چیست

شرکت ولوو پنتا از تکنولوژی بالای سیستم تزریق گازوئیل و توربو شارژر در طراحی دیزل ژنراتور های خود با هدف احتراق عالی و کاهش مصرف سوخت بهره می برد. محصولات ولوو پنتا با راندمان بالا، طول عمر بالا و نصب سریع همچنان یکی از انتخاب های اصلی استفاده کنندگان این قبیل محصولات هستند. به طور کلی می توان بیان کرد که مدل های مختلف ژنراتورهای ولوو پنتا با برخورداری از ویژگی هایی همچون راندمان بالا، طول عمر زیاد، نصب آسان، دریافت خدمات پس از فروش مناسب، و بهینه سازی مصرف سوخت دارای کیفیت قابل قبولی جهت مصارف مختلف است.

موتور دیزل برای تولید حرکت برای ژنراتور، سوخت دیزل را می سوزاند که با استفاده از دینام حرکت را به برق تبدیل می کند. در حقیقت دیزل ژنراتور ولوو پنتا دستگاهی برای تولید برق است و قادر است انرژی مکانیکی که از گردش موتور دیزلی به دست می آید را از طریق یک ژنراتور، به برق تبدیل کند. در یک تعریف ساده دیزل ژنراتور یا همان مولد نیروی برق، به مجموعه ای از دستگاه تولید برق گفته می شود که طی یک سری عملیات های فیزیکی و مکانیکی و نیز القای الکترومغناطیسی تولید برق می نماید. ژنراتور همان طور که از نامش پیدا است از دو بخش اساسی دیزل و ژنراتور تشکیل شده است که هر دوی آن ها، بر روی یک شاسی مقاوم فولادی همراه با یک عدد تابلو کنترل و حفاظت دیزل و ژنراتور مهار شده اند.

3. جریان ثابت به دستگاه را حفظ می کند. در واقع دینام از آهنربا ها و سیم پیچ های مختلف برای تولید جریان الکتریکی استفاده می کند. در واقع می توان گفت این دستگاه و اجزای تشکیل دهنده آن، به تجهیزات قابل اطمینان و پرکاربردی گفته می شود که در موقع قطع نابهنگام برق نقاط مختلف، می تواند روشنایی را برایتان تضمین نموده بی آنکه اختلالی در آن ایجاد نماید. به علاوه تمام موارد فوق، انواع مختلفی از کشتی های مسافربری و باربری و سایر وسایل نقلیه بزرگ مانند قطارها، از این دستگاه نه تنها برای تامین برق و روشنایی داخل بلکه در جهت تولید و ذخیره برق نیروی محرکه نیز استفاده می کنند. این نوع طراحی، موتور را سادهتر و کارآمدتر میکند به طوریکه تنها به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و سوختگیری برای کارکردن ژنراتور نیاز دارد. دیزل ژنراتور از نظر ساختار ماهیت دایم کار را بنا به شرایطی همچون سرویس به موقع دیزل ژنراتور (تعویض روغن و آب و فیلتر ها و غیره) و همچنین تعویض قطعات مکانیکی فرسوده و…

با گسترش روزافزون استفاده از انرژی الکتریکــی ، امــروزه کمتــر زمیــنه ای ( از زنـدگی روزمره تا فعالیتهای صنعتی و خدماتی ) را می توان یافت که بشدت به انرژی الکتریکی وابسته نباشد. شبکه گسترده خدمات این شرکت باعث شده که در عرصه جهانی از اعتبار قابل توجهی برخوردار باشد، و همواره رضایت مشتریان را در صدر اولویت های خود قرار دهد. انواع دیزل ژنراتور های کمپانی کامینز از kva 30 تا kva 1500 توسط شرکت دیزل ژنراتور کاشانی در سرتاسر ایران به فروش می رسد.

متخصصان دشت نور آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه نگهداری و سرویس انواع ژنراتورها بوده و اطمینان کافی از سلامت دستگاه و عملکرد درست آن را مشاهده سایت برایتان ایجاد میکنند. پارامترهای مختلفی وجود دارند که میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را تحت تاثیر قرار میدهند، اما در حالت کلی میزان مصرف معمولا بستگی به پارامترهایی مانند اندازهی دیزل ژنراتور و میزان بار واردشده بر آن دارد و بر این اساس میزان مصرف تقریبی را میتوان بهدست آورد. در مشخصات فنی دیزل ژنراتور هر دستگاه نمودار drate دارد که میتوان با استفاده از ارتفاع و دمای محیط ، توان خروجی دیزل ژنراتور دست دوم را بدست آورد.

انواع دیزل ژنراتور علاوه بر توان خروجی، موتور برق ها را می توان بر اساس منبع تامین انرژی اولیه ژنراتور به انواع بنزینی، دیزلی، پروپان، بیو دیزل، آب، گاز فاضلاب یا هیدروژن و گاز طبیعی تقسیم نمود. سایر افراد قیمت مناسبی را برای ژنراتورهای مستعمل در شرایط خوب، به خصوص با سوخت دیزل که عمر طولانی تری دارد، پرداخت خواهند کرد. برق به بخشی ضروری از زندگی روزمره برای همه ما تبدیل شده است و خرید یک دیزل ژنراتور میتواند به رفع این نیاز ضروری حتی در شرایط قطعی برق کمک کند.

قیمت دیزل ژنراتور

یکی از نکات مهم و قابل توجه قبل از خرید دیزل ژنراتور استعلام قیمت آن از منابع معتبر و موثق است. همچنین بهتر است که هر زمان که یک رویداد آب و هوایی مهم وجود دارد، تعمیر و نگهداری انجام شود. هنگامی که یک نیروی خارجی (مانند یک موتور دیزل) شفت مرکزی را می چرخاند، موتور به طور مداوم قطب های شمال و جنوب میدان(های) مغناطیسی خود را در سراسر بسته های سیمی که آنها را احاطه کرده است حرکت می دهد. رگولاتور ولتاژ: تنظیم کننده ولتاژ جهت بخش کوچکی از خروجی ژنراتور است که ولتاژ AC را دریافت کرده و آن را به جریان DC تبدیل می نماید.

سوال 3 : قیمت دیزل ژنراتور دست دوم در قیاس با دیزل ژنراتور آکبند چه مقدار کمتر است؟ با افزایش ارتفاع و درجه حرارت (بالای 27 درجه سانتی گراد) توان دیزل ژنراتور کاهش میابد به طور مثال در تهران به دلیل ارتفاع از سطح دریا 1200 متر ، 80 درصد توان نامی را می توان از دیزل ژنراتور آکبند را دریافت نمود. توان درج شده بر روی پلاک دیزل ژنراتور در دمای استاندارد و ارتفاع هم سطح دریا بیان شده است . دیزل ژنراتور کوپله فابریک: همانطوری که در بالا گفته شد ، دیزل ژنراتور ساخته شده از یک موتور دیزل ، یک ژنراتور و متعلقات کامل آن شامل( شاسی، تابلو برق، باک سوخت، سیستم خنک کننده و … ) هستند که برای تولید برق باید این قطعات به هم متصل شوند. از این دستگاه که از ترکیب موتور دیزل، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی ساخته می شود برای تولید برق یا الکتریسیته استفاده می شود.

در استاندارد تولید دیزل ژنراتور دریایی باید حتما محاسبات ارتفاع از سطح دریا صفر در نظر گرفته شوند. یک ژنراتور بزرگتر “یکی با اندازه بزرگتر” می تواند دستگاه های بیشتری را در خانه شما تامین کند. وقتی یک ژنراتور دیزلی تحت شرایطی که برای آن طراحی شده کار می کند، بازدهی بالاتر و طول عمر بیشتری دارد. بازدهی قابلتوجه ژنراتورهای بهدلیل سرعت بالای عملکرد آنها، از مهمترین مزیتهای انتخاب و خرید ژنراتور دیزلی پرکینز است. این روش به عنوان alternators بدون جاروبک شناخته شده هستند و معمولا در ژنراتورهای بزرگ استفاده می شود.

برای مصارف خانگی، ژنراتورهای برق تک فاز کافی است. مزایای استفاده از انواع دیزل ژنراتور برای تامین برق بسیار بیشتر از ژنراتورهای دیگر است. دیزل ژنراتورها یکی از تجهیزات بسیار کاربردی هستند که کاربرد آن در سیستم های تبدیل سوخت اهمیت بسیار زیادی دارد. یک محرک اولیه دیزل یا توربین انرژی شیمیایی سوخت را آزاد نموده و به توان مکانیکی در محور خروجی تبدیل می کند. انواع دیزل ژنراتور همچنین دارای یک مخزن سوخت، پانل کنترل و یک رادیاتور هستند. دیزل ژنراتور از سه بخش اصلی موتور دیزل، آلترناتور و تابلو کنترل به همراه متلقات تشکیل شده است. مکان پلاستیکی با زمان تغییر شکل می یابد و باعث می شود تا اجزای متحرک آلترناتور بی حفاظ شوند. با تخریب قسمتهای شرقی، جنوبی و مرکزی ساختمان، در پلان و ارتفاع، ستونها و سقفهای اطراف ضلع غربی و ضلع شمالی نیز به سمت داخل ساختمان کشیده شده و به دلیل این نیروهای زیاد به وجود آمده در اثر تغییر شکلهای بزرگ، این قسمتها نیز ایستایی خود را از دست داده و سرانجام کل ساختمان تخریب میشوند.