بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 کدامند؟

میتوان در لپتاپهای گیمینگ چندین صفحه و برنامه را همزمان باز کرد؛ در این شرایط سرعت سیستم به هیچ عنوان کم نمیشود. همانطور که از اسم این دو لپتاپ مشخص است، لپ تاپ گیمینگ، به لپتاپهایی گفته میشود که سنگین بوده و پردازنده و سخت افزار سنگین و پیشرفتهای دارند و مورد مناسبی برای گیمرهای حرفهای میباشد. به هنگام خرید یک لپ تاپ گیمینگ، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا بتوانید یک تجربه فوق العاده را به دست آورید. در این شرایط به این موارد نیاز خواهید داشت: یک CPU توانا، یک تراشه ی گرافیکی که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بازی های را همان گونه که توسعه دهندگان قصد داشتند ارائه دهد، RAM سیستم کافی برای ذخیره ی برنامه ها در حافظه، درایوهایی با ظرفیت بالا و ذخیره سازی سریع برای نگهداری بازی ها و سایر فایل ها، صفحه نمایش بزرگ با رزولوشن مناسب برای مشاهده ی بازی، و یک شاسی خوب برای در برگرفتن تمام این قطعات. حالا با وجود یک رم 12 گیگابایتی، شما قادر خواهید بود تمام غیرممکنها را با لپتاپتان ممکن کنید! رم: به هنگام بازی کردن، فضای رم زیادی اشغال می شود و ما به شما پیشنهاد می کنیم که از رم 8 گیگ به بالا، استفاده کنید تا هیچ مشکلی برای بازی کردن نداشته باشید.

در میان لپ تاپ گیمینگ لنوو که بتواند بازی های بسیاری را پوشش دهد موارد بسیاری عرضه شده اند که در این زمینه قصد داریم بهترین های این شرکت را برای شما عزیزان معرفی کنیم تابراساس اطلاعات درج شده بتوانید به محصول مناسبی که بتواند نیاز های شمارا پوشش دهد بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 دسترسی داشته باشید. 1 ترابایت حافظه HDD و 512 گیگابایت حافظه SSD نیز به صورت هیبریدی در لپ تاپ قرار گرفته تا برای نگهداری اطلاعات نیز مشکل چندانی نداشته باشید. علاوه بر آن می توانید در کادر بالا روی قسمت “همه سوالات” کلیک کنید و سوالات کامپیوتری دیگر دوستان را مشاهده کنید و اطلاعات کامپیوتر خود را افزایش دهید. لپ تاپ هایی که اگر قصد خرید آن ها را داشته باشید تجربه خوبی از بازی را برای شما به ارمغان می آورند. اگر میخواهید صاحب یک لپتاپ فوقالعاده حرفهای و قدرتمند شوید، خرید لپ تاپ ایسوس سری Tuf گیمینگ را به شما پیشنهاد میکنیم. یکی از ویژگی های جذاب لپ تاپ گیمینگ این است که شما می توانید اقدام به ارتقا رم و ظرفیت آن کنید، بنابراین، می توانید، در هر زمانی که می خواهید، لپ تاپ خود را قدرتمند تر از قبل کنید. شما میتوانید در محدودهی قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان هم، صاحب یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار شوید.

همچنین کارهای سنگین در این لپتاپها انجام کارهای سنگین مثل ادیت ویدئو و تصویر، مدلسازی سهبعدی، رندر ویدئو و تصویر مورد استفاده قرار میگیرند. مقاومتر و محکمتر: بیشتر لپتاپهای گیمینگ به گونهای طراحی شدهاند که مقاومتر از سایر لپتاپها باشند. این دستگاهها یک صفحهکلید ساده داخلی دارند که به گونهای طراحی شده تا عملکرد بالا داشته باشد و قابلیت بیشتری در اختیار گیمرها قرار دهد. پردازنده گرافیکی: وجود پردازنده های Intel Iris Xe Graphics و Nvidia MX450 که از توان مصرفی کمی برخوردار هستند ماکان برق رسانی به سایر منبع های لپتاپ و مادربرد را فراهم خواهند نمود که با استفاده از تمام توان این دو GPU مشکلی از لحاظ مصرف باتری نخواهید داشت که حافظه داخلی آنها روی 2 گیگابایت ذخیره سازی شده است.

وجود حافظه SSD در بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان موجب افزایش سرعت و عملکرد سیستم و اجرای سریع برنامه های لپ تاپ می شود. اما باز هم برای عملکرد بهتر سیستمتان، حداقل به 8 گیگابایت رم، احتیاج خواهید داشت. همچنین در این لپ تاپ نیازی نیست که نگران حافظه ذخیرهسازی باشید؛ زیرا 2 ترابایت فضای ذخیرهسازی از نوع SSD در اختیار خواهید داشت. حافظه رم دستگاه هم ۱۲ گیگابایتی است و از نوع DDR4 میتوانید از آن استفاده کنید. این لپ تاپ به حافظه رم ۱۶ گیگابایتی مجهز شده است و نوع آن هم DDR4 است. از دست دادن قابلیت و کارایی خمیر حرارتی که در قطعات لپ تاپ به کاربرده شده است. قیمت بالاتر: لپتاپ گیمینگ نه تنها در مقایسه با بسیاری از مدلهای اداری و خانگی قیمت بالاتری دارد بلکه در مقایسه با یک کامپیوتر دسکتاپ با کارایی مشابه هم گرانتر است.

البته قیمت اون رو هم باید در نظر بگیریم که با توجه به موجودی بازارهای مختلف، با قیمت خیلی بالایی خرید و فروش میشه. درست است که از نظر قدرت پردازش گرافیکی، فاصله نسبتا زیادی با دو مدل قبلی دارد، ولی در عوض بدنهای باریک و سبک و امکاناتی جذاب مثل نمایشگری با رنگهای دقیق، سیستم صوتی پیشرفته با پشتیبانی از دالبی اتموس، حافظه SSD فوق سریع و از همه مهمتر فناوری AniMe Matrix را در اختیارتان قرار میدهد که مورد آخر، قاب پشت نمایشگر را به نمایشگری شبکهای تبدیل میکند و میتواند تصاویری متحرک را روی قاب نشان دهد. وزن بیشتر: لپتاپهای گیمینگ، وزن بالاتری نسبت به سایر لپتاپها دارند و البته باید وزن بالاتر آداپتورهای این لپتاپها را نیز در نظر داشت. در این قسم قصد داریم برخی از بهترین مدل های لپ تاپهای مخصوص بازی را جهت خرید لپ تاپ گیمینگ و دانستن بیشتر در مورد قیمت لپ تاپ گیمینگ، معرفی کنیم. اما جای نگرانی نیست چون مسترنکست در این مطلب تلاش کرده تا بهترین لپتاپ های گیمینگ را به شما معرفی کند تا مناسب ترین انتخاب و خرید را داشته باشید. آخرین لپ تاپی که در لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون تومان به معرفی آن میپردازیم، لپ تاپ Acer Nitro5 AN515-55-58HK است.

سی پی یو: به هنگام انتخاب یک لپ تاپ، باید دقت کنید که میزان قدرت سی پی یو آن لپ تاپ به چه صورت است. انتخاب کیبورد مناسب برای بازی کردن بسیار مهم است، زیرا اگر قصد داشته باشید تا اقدام به بازی کردن به صورت حرفه ای کنید، نمی توانید با یک کیبورد کار کنید که سفت و سخت است و دکمه های آن، کند کار کند. اول از همه، اگر می خواهید یک لپ تاپ مخصوص بازی تهیه کنید که بتواند بیشتر بازی ها را با تنظیمات متوسط به بالا با فریم های خوب و کیفیت کلی نیز اجرا کند. ۵۱۲ گیگابایت حافظه سریع SSD در اختیار خواهید داشت که عملکرد آن را در سرعت اجرای اپلیکیشنها مشاهده خواهید کرد.

مانند لپ تاپ گیمینگ ایسوس قبلی که توضیح دادیم، سازنده پردازنده این مدل Intel و از سری پردازنده Core i7 بوده، مقدار رم به کار رفته شده در آن ۱۶ گیگابایت و حافظه پرسرعت آن ۵۱۲ گیگابایت است. رزولوشن تصویر بیشترین استفاده رو از حافظه VRAM میکنه و اگه میخواین با رزولوشن 1080p بازی کنین مطمئنا به یک کارت گرافیک خوب نیاز دارین. اگر چه اورکلاک کردن کارت گرافیک یا پردازنده باعث افزایش سرعت لپ تاپ شما می شود اما در عوش گرم شدن را با خود به همراه دارد. پس اگر بعد از اورکلاک کردن متوجه شدید داغ شدن لپ تاپ شما بیش از حد شده، حتما سیستم را حالت قبلی برگردانید.

اگر قصد خرید و انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ را دارید ، پیشنهاد می کنم بهترین لپ تاپ های 30 تا 40 میلیون تومان را در این لیست ببینید. زیرا شما نیاز دارید تا در رده قیمتی 25 میلین انواع کارهی گرافیکی مانند افتر افکت و یا فتوشاپ و همچنین بازیهای کامپیوتری را هم انجام بدهید. این لپ تاپ ها متناسب با کانفیگی که دارند در بازه ی قیمتی بین 20 میلیون که آنها را با نام لپ تاپ های پایین رده می شناسیم، شروع می شود و تا بازه ی قیمتی 100 میلیون در بازار موجود می باشند. شما می توانید جفت فضای ذخیره سازی را در سیستم خود داشته باشید. در بخش بعدی برخی از لپ تاپهایی که با قیمت زیر 30 میلیون در بازار به فروش میرسند را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. خراب شدن فن های لپ تاپ که می بایست آن را تعویض یا تعمیر کرد. اگر می خواهید تا یک لپ تاپ گیمینگ حرفه ای را تهیه کنید، به شما پیشنهاد می شود لپ تاپی را انتخاب کنید که رم 16 گیگ داشته باشد. اگر قصد داشته باشید با لپتاپتان فقط کارهای عادی پردازشی انجام بدهید، گزینه Core i5 میتواند برایتان کاملا مناسب باشد.

البته دقت برندی مثل ایسوس در ایران خدمات پس از فروش بهتری رو نسبت به بقیه برندها میده. وجود درگاه های USB-C و USB 3.2 و HDMI در لپ تاپ گیمینگ امکان اتصال این دستگاه به انواع دستگاه های دیجیتال و لوازم جانبی را بدون نیاز به مبدل و هاب فراهم می کند. پس با قرار دادن لپ تاپ روی سطح صاف جریان هوا به درستی عمل می کند. پس ذکر این نکته ضروری است که لپتاپ مورد نظرتان باید قابلیت ارتقا داشته باشد. البته این نکته هم حائز اهمیت است که میزان حرارت و گرمای تولیدی آن نباید از یک حد استاندارد خارج شود، چون ممکن است به قطعات لپ تاپ آسیب برساند و سبب به وجود آوردن مشکل بشود. ذکر این نکته هم ضروری است که برای عدم افت کیفیت کیبورد و تاچ پد، همیشه این اقلام ضروری را همراه با خود داشته باشید. در مواقعی که لپ تاپ در هنگام انجام کارهای ساده هم دچار مشکل شده و به کندی کار می کند؛ احتمالا ایراد از پردازنده و یا گرافیک می باشد. Esc) می توان این برنامه های اضافه را بست و فشار را از روی پردازنده لپ تاپ برداشت. برای بهتر شدن این روند می توان برای لپ تاپ کول پد (خنک کننده لپ تاپ) تهیه کرد.

وقتی فن ها به درستی عمل نکنند، باعث می شود که جریان خروجی هوا از لپ تاپ کاهش یابد و در نتیجه باعث گرم شدن لپ تاپ می شود. در صورتی که فن های لپ تاپ در هنگام کار کردن صدای زیادی تولید می کنند به این معنی است که فشار بالایی به آن ها وارد می شود. این لپ تاپ ها قیمت بالایی دارند و از جدید ترین و به روز ترین سخت افزارهای مناسب برای اجرای بازی ها استفاده می کنند. در بالا هم به چند نسخه مهندسی بسیار قوی اشاره کردیم که اکثر صفحه نمایشگر 15.6 اینچی داشتند. توجه داشته باشید که بهترین لپ تاپ گیمینگ حتماً باید دارای باتری مناسب باشد که ظرفیت و نوع باتری در لپ تاپ 15.6 اینچی مدل zenbook flip 15 q528eh از برند ایسوس 6Cell 96WHr است و میزان شارژدهی آن نیز در حدود 5 ساعت است.