طراحی کافی شاپ

توجه داشته باشید که راحتی مبلمان و صندلی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا مشتریان شما ساعت های طولانی را برای نشستن روی صندلی و مبلمان سپری می کنند. بارهای دو تکه عمومی که کانتر و پیشانی بیرون آمده ای جهت سرو سریع به مشتری داشته و مشتری می تواند روی صندلی های پایه بلند لبه کانتر نشسته و از فضا استفاده نماید. نورپردازی رستوران با چراغها و لامپهای دکوراتیو شیک و زیبا و در عین حال صورت میگیرد که همان لامپها و چراغها نیز از انواع لامپها و عموما ال ای دیهای کم مصرف هستند و کمترین تولید حرارت و گرما را نیز دارند.

هر چه از رنگهای مصنوعی کمتر استفاده کنید دکور شما به سبک روستیک نزدیکتر خواهد بود. شما می توانید فرایند دکور کافه و رستوران خود را از صفر تا صد به ما بسپارید و با خیال راحت در بین سایر رقبا بدرخشید. تردد کارکنان در رستوران با این لباس های سنتی، حتما به محیط رستوران سنتی شما، کمک شایانی می کند. طراحی نما، طراحی داخلی و طراحی فضای سبز رستوران جزو کارهای تخصصی محسوب میشوند که هر گونه خطا در آن فارغ از طعم و کیفیت غذا، میتواند در جذب مشتری اختلال ایجاد کند. انتخاب مکان مورد نظر و اهمیت به فضای داخلی آن، مقدار نور و روشنایی مکان، کیفیت غذا، مدیریت رستوران، رضایت مشتریان، زیبایی و جذابیت محیط و دکوراتیو داخلی و … این 8 نکته در مورد نحوه طراحی داخلی کافه رستوران ها است که برای صاحبان کافی شاپها و رستوران ها فوق العاده مثمر ثمر خواهند بود. با اجرای سقف در فضای خالی کنار این پله، امکان استفاده از این بالکن در فضای باز برای مشتریان رستوران ایجاد شد. اگرچنانچه تعداد صندلیهای رستوران بیشاز حد متعادل بوده باشد، فضا را به گونهای شلوغ و نامطلوب نشان میدهد واگر چنانچه تعداد صندلیها بسیار کمتر از فضای مورد نظر باشید، بطوریکه فضای خالی بسیار جلب توجه کند، جلوهای خالی و تهی از نظر بصری حاصل میشود.

در رستورانهای کلاسیک از موسیقیهای بیکلام بیش­تر استفاده میشود. بخصوص آبنمای صخره ای در رستورانهای سنتی ایرانی که به سبک کلاسیک که دکوراسیون داخلی آنها با المانهایی چون تختهای چوبی سنتی طراحی شده است. اگر تصمیم به راه اندازی مغازه فست فود، دکوراسیون قهوه فروشی و کافه، رستوران و هر کسب و کار دیگری را دارید به دکوراسیون داخلی آن همانقدر اهمیت بدهید که به دکوراسیون داخلی اتاق خواب شخصی تان اهمیت می دهید. 90 در رنگهای متنوع و به صورت براق سفارش دهید. اگر شما در فضای کافی شاپ صندلی یا نیمکت های چوبی را قرار دهید می توانید برای ایجاد فضای نشستن مناسب روی نیمکت یا صندلی ها تشک ها با طرح و رنگ شیک و مناسبی را قرار دهید. این ویلا در حومه شهر رشت طراحی گردیده که در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع واقع شده است.در مجموع مساحت ساختمان در حدود ۵۰۰ متر مربع می باشد که در سه طبقه واقع شده است.در طبقه همکف فضاهایی چون استخر-جکوزی-سالن ورزشی نشیمن و آشپزخانه قرار گرفته و در طبقه اول سالن پذیرایی بسیار وسیع – آشپزخانه اصلی و اتاق مهمان جانمایی گردیده است. اگر در سالن رستوران فضایی برای اجرای موسیقی زنده قرار داده اید که به شما تبریک میگویم و اگر نه پخش یک موسیقی ملایم و آرامش بخش در دکوراسیون رستوران را از یاد نبرید.

معمولا ۶ ماه بعد از راه اندازی رستوران، سود خاصی نخواهید داشت و باید از جیب خرج کنید؛ به همین دلیل، در ابتدا باید منبع مالی خود را مشخص کنید تا در اواسط راه پول کم نیاورید. در نتیجه کفپوشی که انتخاب میکنید، باید بهگونهای باشد که بتوان بهراحتی و خیلی سریع آن را تمیز کرد. برای اینکه فضای تالار رستوران جذاب تر شود، میتوان بخشی از فضای آن را در صورت امکان در بام طراحی کرد و از مزایای روف گاردن نیز بهره مند شد. همچنین با وجود اینکه تردد در رستورانها بسیار زیاد است، بهتر است از کفپوش چوبی استفاده کنید. کارکنان رستورانهای کلاسیک، معمولاً لباسهای رسمیمیپوشند که این هم یکی دیگر از عناصر مهم و تأثیرگذار در تم کلی رستوران به شمار میرود. راه پله عنصری مهم در طراحی رستوران و کافی شاپ دو طبقه است که متاسفانه اغلب توسط کارفرما نادیده گرفته می شود. اما به این نکته توجه کنید که باید بتوانید اقلامی که در منو می آورید را برای مشتریان تامین کنید .

در این دو فضای درونی و بیرونی، گلهای گیاهان، نقش اول را در معماری وطراحی رستوران سنتیایفا میکنند واصولا سرسبزی بسیار در این گونه محیطها بسیار مرسوم است. لذت دو چندان غذا خوردن در فضای باغ رستوان علت اصلی کشش و تمایل افراد به انتخاب این محیطها برای صرف وعده غذایی خود در طول روز میباشد. همانطور که در معرفی انواع سبکها اشاره کردیم، در رستورانهای سنتی، غذاهای سنتی و در رستورانهای مدرن غذاهای مدرن سرو میشود. بیایید بدون هیچ توضیح بیشتری به سراغ معرفی رستورانها برویم. کافه های که بسیار لاکچری و لوکس سرویس دهی خود را به انجام می رسانند نیاز به ایده پردازی متناسب در این راستا دارند که بدون شک چیدمان مدرن ایده آل ترین انتخاب خواهد بود.

در پایان یادآور میشویم که شرکت طراحی داخلی سروچین، آماده طراحی داخلی رستوران با توجه به نوع نیاز شما عزیزان میباشد. اگر به طراحی داخلی رستورانهای مدرن دقت کرده باشید، متوجه میشوید که همه آنها از آثار هنری و نور ملایم برای رستورانهای خود استفاده کردهاند. اگر عاشق غذا خوردن در فضاهای سنتی هستید، سپنجا را همراهی کنید چون امروز قصد دارد بهترین رستوران های سنتی تهران را برای شما به تصویر بکشد. اگر شما تمایل دارید فضایی باطراوت و دنجی را در کافی شاپ ایجاد نماید بهتر است از رنگ و طرح های زنده استفاده نمایید. مبلمان یا صندلی و میز از مهم ترین وسایل در فضای کافی شاپ محسوب می شوند و اگر شما تمایل دارید کافی شاپ را در فضایی باز طراحی نمایید می توانید از مبلمان و صندلی باغی استفاده نمایید. سرویس بهداشتی یکی دیگر از عناصر بسیار مهم در رستوران است که باید موردتوجه قرار بگیرد. در ادامه نمونه های دیگری از طراحی دکوراسیون رستوران کلاسیک آورده شده است.

معمولا ارتفاع سنگ از کف ۱۲۰ سانتی متر در نظر گرفته میشود. ولی برای مواردی که برای آن سبک مدرن در نظر گرفته شده است، طیفی از رنگها به ویژه رنگهای شاد و جذاب را میشود انتخاب کرد. سقف این رستورانها اصولا به شکل طاقهای گنبدی است و اکسسوریهای داخلی، مانند نگارهها، عکسها، حوضچه و حتی سماور و استکان نعلبکیها، به شکل سنتی در نظر گرفته شده است. رنگهای سرد مانند رنگ سبز، آبی یا بنفش میتوانند ابعاد فضا را بزرگتر و طراحی داخلی رستوران سنتی ایرانی دلبازتر، نشان دهند. در برخی از تالار رستوران­ها که جشن­ها و مراسم ساده قرار است در آنها برگزار شود، با توجه به مساحت میتوان یک جایگاه نیز طراحی کرد که در اصطلاح صاحب مجلس در این جایگاه بنشیند درست مانند تالارهای عروسی که جایگاهی برای عروس و داماد طراحی میشود. طراحی باغ رستوران به گونهای است که افراد ساعتهای طولانی را برروی تختها یا آلاچیقها در محیطی زیبا با محوطه سازی اصولی و چشم گیر، به سر میبرند. داشتن یک تابلوی مناسب و جانمایی اصولی آن روی نمای ساختمان بیش از هر چیزی حائز اهمیت است. در طراحی رستوران به چه اصولی باید توجه کرد؟ یکی از ویژگیهایی که در این رستورانها دیده میشود، استفاده از رنگهای شادی مثل سبز و فیروزهای است.

نورهای شدید و به اصطلاح جیغ باعث میشود تاثیر منفی رو اعصاب گذاشته و افراد غذای خود را با عجله و تند میخورند که این موضوع نه تنها روی سلامتی افراد تاثیر منفی دارد بلکه از لحاظ کاری و حرفه ای نیز برای رستوران خوب نیست. شهر تهران، پایتخت و همچنین پر جمعیت ترین شهرهای نه تنها ایران بلکه کل آسیا بحساب می آید که می توان در وجب به وجب آن با رستوران ها و همچنین فست فودهای کوچک و بزرگ بسیاری مواجه شد و در هر کدام از این اماکن نیز با غذاهای جورواجور از خود پذیرایی کرد. اگر به اینگونه رستورانها علاقه دارید و حضور در آنها را تجربه کردهاید، بنابراین این را بهخوبی میدانید که در هنگام واردشدن، اولین چیزی که توجه را جلب میکند، وجود تابلوها و گلدانهای بزرگ در گوشههای مختلف رستوران است. در رستورانها غذاهای مختلفی پخته میشود. رستوران سنتی، سبک دیگری از رستورانها است که طرفداران خاص خودش را دارد. یکی از نمونه رستوران هایی که طرفداران بسیار زیاد و خاص خود را دارد، رستوران های سنتی می باشند.

البته برای انتخاب سبک فضا باید به منو غذا و سبک کلی رستوران نیز توجه ویژه ای کرد. این موضوع سبب می شود تا شما نیز به عنوان فردی که قرار است یک رستوران سنتی را اداره کنید، به این موضوع توجه کافی و لازم را داشته باشید. تاثیر رنگها بر انسانها موضوع جالبی است که در بازاریابی هم بحث برانگیز است. متأسفانه بسیاری از رستوراندارها از این موضوع غافل هستند. البته این بدین معنا نیست که از فضای سبز رستوران­هایی که به بام دسترسی ندارند باید غافل شد بلکه بالعکس طراحی فضای سبز این دسته از رستورانها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه مشتریان خود را جذب کنید نیازی نیست که دکورکافه و رستوران خود را به طرز عجیب و غریبی طراحی کنید، اگرچه این مورد نیز علاقه مندان خاص خود را دارد اما شما می توانید با ایجاد یک فضای مناسب که از الگوهای صحیح در طراحی دکوراسیون استفاده کرده است به قلب مشتری خود نفوذ کرده و با یک پذیرایی ساده و گرم در کنار خود را در ذهن آنها جاودان کنید. انتخاب کف پارکت، چوب، سنگها و سرامیکهای تزئینی با مقاومت پایین و امکان نظافت دشوار آنها، اصلاً برای رستوران مناسب نیست. طراحی تالار رستوران با طراحی تالار عروسی یا طراحی باغ تالار عروسی، دارای تفاوت­هایی است چون مراسمیکه در یک تالار رستوران برگزار میشود، همراه با برخی از محدودیتهاست.

در مورد انتخاب رنگ هم معمولا سایههای طلایی یا طیفی از رنگهای خاکی بهترین انتخاب هستند. ایجاد چنین حسی در مشتریهای یک رستوران باعث می شود تا این افراد احساس تعلق بیشتری به فضای رستوران نمایند. در رستورانهایی که کلاسیک هستند، چیدمان مبلمان و نوع آنها به میزان زیادی اهمیت دارند. پنجره نیز که اشاعه دهنده نور و روشنی به فضای داخلی میباشد اکثراً با چوب، گره چینی میشود .و گاه با شیشه های رنگین ،رنگین کمانی از نور را در فضای داخلی ایجاد می نماید. به همین دلیل در طراحی دکوراسیون داخلی رستورانها همواره از رنگهای گرمیمانند، قرمز، نارنجی، قهوه ای، زرد و ترکیبات و مشتقات آنها چه در طراحی داخلی و چه در برندینگ و طراحی لوگوی رستوران و تابلوی سر در آن نیز استفاده میشود. این رستورانها معمولا دارای دو فضای مجزای بیرونی و درونی هستند که فضای بیرونی در تابستانها و فضای درونی، در زمستانها کاربرد دارند.