نحوه تبدیل انبوه بلوک های کلاسیک به گوتنبرگ در وردپرس

آیا می خواهید محتوای قدیمی خود را با استفاده از بلوک های کلاسیک به قالب گوتنبرگ (بلاک) در وردپرس تبدیل کنید؟

با تبدیل بلوک کلاسیک به بلوک های تک گوتنبرگ، کنترل و انعطاف بیشتری روی محتوای خود به دست خواهید آورد.

به یاد داشته باشید که این تبدیل بر روی چیدمان پست‌های شما در قسمت جلویی تأثیر نمی‌گذارد، بنابراین پست‌ها در وب‌سایت شما یکسان خواهند بود.

اگر می خواهید یک پست یا صفحه را از بلوک کلاسیک به بلوک های جداگانه تبدیل کنید، این روش برای شما مناسب است.

پس از تبدیل آن از کلاسیک به بلوک های جداگانه، همان پست در سایت آزمایشی ما به این صورت بود.

پیش نمایش یک پست

این افزونه خارج از جعبه کار می کند و به طور خودکار هر بلوک کلاسیک را به صورت انبوه به بلوک های گوتنبرگ پس از فعال شدن تبدیل می کند.

همانطور که گفته شد، بیایید ببینیم که چگونه می توان بلوک های کلاسیک را به راحتی در وردپرس به گوتنبرگ تبدیل کرد.

روش 1: با استفاده از تنظیمات پیش فرض، بلوک کلاسیک را به گوتنبرگ تبدیل کنید

پس از به‌روزرسانی به هر نسخه بالاتر از وردپرس 5.0، محتوای پست و صفحه قدیمی‌تر شما در یک بلوک کلاسیک در ویرایشگر محتوای جدید وردپرس نشان داده می‌شود. اگر ده ها یا صدها پست دارید، تبدیل محتوای بلوک کلاسیک به بلوک های جداگانه می تواند زمان زیادی را ببرد. خوشبختانه، گزینه تبدیل انبوه وجود دارد.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک



مهم: قبل از استفاده از این روش مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان کامل از وردپرس از سایت خود ایجاد کرده اید زیرا نمی توانید پس از تکمیل تبدیل آن را لغو کنید.

پس از اتمام کار، فراموش نکنید که روی دکمه “به روز رسانی” کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

روش 2: تبدیل انبوه بلوک کلاسیک به بلوک گوتنبرگ

توجه داشته باشید: در بیشتر موارد، جابجایی از ویرایشگر کلاسیک به ویرایشگر بلاک بر پست‌های شما در قسمت جلویی تأثیری نخواهد گذاشت.

اکنون می توانید از ستون سمت راست به تمام تنظیمات بلوک برای بلوک های جداگانه دسترسی داشته باشید. اگر نمی توانید این پانل را ببینید، روی نماد چرخ دنده در سمت راست بالای ویرایشگر کلیک کنید.

دسترسی به تنظیمات بلوک

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی یک پست یا صفحه ای که با استفاده از ویرایشگر کلاسیک نوشته شده است را ویرایش کنید.

اگر برای مدت طولانی وبلاگ وردپرسی دارید، احتمالاً برخی از پست های شما با استفاده از ویرایشگر کلاسیک قدیمی نوشته شده اند.

اگر می خواهید بلافاصله بلوک کلاسیک را برای همه پست ها و صفحات به بلوک های گوتنبرگ تبدیل کنید، این روش برای شما مناسب است.

بلوک کلاسیک اکنون به بلوک های گوتنبرگ منفرد تبدیل می شود.

این محتوای قدیمی اکنون در بلوک کلاسیک در ویرایشگر پست ظاهر می شود.

پیش نمایش بلوک کلاسیک

ابتدا باید افزونه Convert to Blocks را نصب و فعال کنید. برای دستورالعمل های بیشتر، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

شما به راحتی می توانید با کار با بلوک های جداگانه، پست خود را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید از گزینه‌های سفارشی‌سازی موجود برای هر بلوک استفاده کنید.

مسدود کردن ویژگی های ویرایشگر

این به شما کمک می کند تا به راحتی محتوا را در ویرایشگر بلوک ویرایش کنید و در عین حال به شما امکان می دهد طرح بندی محتوای زیبایی برای پست ها و صفحات خود ایجاد کنید.

با این کار پست شما در ویرایشگر بلوک باز می شود. سپس، روی دکمه «تبدیل به بلوک‌ها» در نوار ابزار بالای بلوک کلاسیک کلیک کنید.

روی دکمه Convert to block کلیک کنید

ابتدا باید پست و صفحه ای را که می خواهید بلوک ها را تبدیل کنید ویرایش کنید. شما می توانید این کار را با سر زدن به انجام دهید پست ها » همه پست ها در داشبورد وردپرس خود و سپس روی «ویرایش (ویرایشگر مسدود کردن)» در زیر پست کلیک کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه تبدیل انبوه بلوک های کلاسیک به بلوک های گوتنبرگ در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای مبتدیان ما در مورد سئوی وردپرس و بهترین انتخاب های ما برای بهترین افزونه های فرم تماس را ببینید.

اکنون متوجه خواهید شد که بلوک کلاسیک به بلوک های جداگانه تبدیل شده است.

از یک پلاگین برای تبدیل بلوک های کلاسیک به بلوک های گوتنبرگ استفاده کنید

در این مقاله نحوه تبدیل انبوه بلوک های کلاسیک به بلوک های گوتنبرگ را در وردپرس نشان خواهیم داد.

نحوه تبدیل انبوه بلوک های کلاسیک به گوتنبرگ در وردپرس

چرا بلوک کلاسیک را در وردپرس به بلوک های فردی تبدیل کنیم؟