هوش مصنوعی چه سودی برای استراتژی سئوی شما دارد؟


وقتی می‌گوییم «هوش مصنوعی»، آیا آزمایشگاه فوق‌العاده‌ای را در جایی در سیلیکون ولی تصور می‌کنید که فناوری شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کند که هرگز نخواهید توانست از آن استفاده کنید؟

خب… این تمام داستان نیست.

هوش مصنوعی (AI) روش گسترده ای است که از ترکیب ماشین ها و خدمات هوشمند در زندگی روزمره ما استفاده می کند – تا آنها را بهتر، کارآمدتر و رضایت بخش تر کنیم.

هوش مصنوعی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

  • اپل واچ که در حال حاضر بر سر دارید؟ این هوش مصنوعی است.
  • پیشنهادات نتفلیکس (فوق العاده مناسب) شما؟ بله، هوش مصنوعی
  • نقشه های گوگل شما به شما می گوید به دلیل ترافیک سنگین غیرمنتظره مسیر دیگری را انتخاب کنید؟ باز هم هوش مصنوعی.

اگر هوش مصنوعی تا این حد در همه جا حاضر (و مفید) باشد، درک آن آسان است که چقدر می تواند حیاتی باشد در بازاریابی دیجیتال نیز – به ویژه برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

به همین دلیل است که ما این راهنمای جامع را ایجاد کرده‌ایم که در آن به بررسی این موضوع می‌پردازیم که سئوی هوش مصنوعی چیست و چه مزایایی می‌توانید با آن به دست آورید.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟

همانطور که هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما ریشه دوانده است – از تناسب اندام گرفته تا غذا، از خرید تا مسافرت – در سئو نیز به طور فزاینده ای محوری می شود.

برای مثال الگوریتم‌های BERT و Rankbrain گوگل توسط هوش مصنوعی طراحی شده‌اند.

گوگل همچنین از هوش مصنوعی برای اطلاع رسانی به SERP های خود (صفحات نتایج موتور جستجو) و ارائه نتایج بهتر و مرتبط تر استفاده می کند.

به طور مشابه، هوش مصنوعی می تواند به شما در طراحی یک استراتژی سئو موفق کمک کند به لطف توانایی آن در خواندن، تفسیر و ذخیره مقادیر تقریباً بی پایان داده.

هوش مصنوعی برای سئو می تواند به بازاریابان کمک کند تا کلمات کلیدی و موضوعات پرطرفدار را کشف کنند. آنها می توانند درک بهتری از الگوها و رفتارهای خرید مشتریان و بازارهای هدف در کسری از زمان به دست آورند.

بهینه سازی موتور جستجو

هوش مصنوعی چه کاری می تواند برای استراتژی سئو شما انجام دهد؟

به بیان ساده؟

هوش مصنوعی می تواند به برند شما کمک کند تا رتبه بسیار بالاتری داشته باشد و همیشه از رقبا جلوتر باشد.

اما بیایید با برجسته کردن سه برتری چشمگیر که می توانید با ادغام هوش مصنوعی در استراتژی سئو خود به دست آورید، این موضوع را حتی بیشتر تجزیه کنیم.

1. اثربخشی، کارایی و سرعت بیشتر

استفاده از هوش مصنوعی برای استراتژی سئو می تواند به شما کمک کند در مدیریت بازاریابی دیجیتال خود سریعتر، کارآمدتر و پربازده تر شوید.

در مورد آن فکر کنید: هوش مصنوعی بسیار خودکار است، به این معنی که کارهای طولانی و وقت گیر اکنون حذف شده اند.

و از آنجایی که برای کدنویسی نرم افزار نیازی به استخدام توسعه دهندگان ندارید، می توانید در برنامه ریزی و ارائه محتوای دیجیتال خود استراتژیک تر باشید.

نتیجه نهایی؟ صرفه جویی عظیم در زمان و پول.

اطلاعاتی که می توانید با هوش مصنوعی برای سئو به دست آورید نیز فوق العاده دقیق است و به روز، که به نوبه خود به افزایش بهره وری و اطلاع رسانی تصمیمات تجاری معنی دار کمک می کند.

2. بهبود تجربه کاربر و رضایت مشتری

هدف همه ابزارهای هوش مصنوعی ارائه تجربه کاربری است که تا حد امکان مرتبط، مفید و شخصی باشد.

به طور خلاصه: هوش مصنوعی وجود دارد تا زندگی شما (و زندگی مشتریانتان) را بهتر کند.

و اگر بتوانید با ارائه خدمات و محصولات فوق شخصی سازی شده زندگی مشتریان خود را بهتر کنید چه اتفاقی می افتد؟

آنها برای اطلاعات بیشتر بازخواهند گشت و در مورد اینکه برند شما چقدر عالی است صحبت می کنند.

3. رتبه های بالاتر

آخرین اما، البته، نه کم اهمیت: با یک استراتژی سئو مبتنی بر هوش مصنوعی، می توانید ستاره ها را هدف بگیرید.

به این معنی که هم امروز و هم در آینده می توانید به رتبه های بالاتر SERP برسید.

یکی از دلایل این است که هوش مصنوعی، همانطور که اخیراً دیدیم، به ایجاد یک تجربه کاربری سفارشی و فوق‌العاده کمک می‌کند.

و تجربه کاربر یکی از معیارهای اصلی است که بر رتبه بندی SERP شما تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی برای سئو به شما کمک می کند تا رتبه خود را ارتقا دهید، زیرا به شما امکان می دهد دقیقاً کلمات کلیدی، موضوعات و محتوای مناسبی را که مخاطبان شما جستجو می کنند، کشف و استفاده کنید.

عوامل موثر بر UX: سودمندی، قابلیت استفاده، اعتبار، جذابیت بصری، دسترسی، سرعت، قابلیت یافتن
میهن پرست

چگونه سئوی هوش مصنوعی را در کسب و کار خود اعمال کنیم؟

بنابراین، اکنون که می دانید هوش مصنوعی چقدر برای سئو عالی است، چگونه آن را در عملیات تجاری خود به کار می گیرید؟

بیایید چند مثال را با هم در نظر بگیریم:

موضوعات، کلمات کلیدی و محتوای هدفمند

تصور کنید دقیقاً بدانید که مخاطبان شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو چه چیزی را جستجو می کنند.

تصور کنید که همه کلمات، عبارات و موضوعاتی را که مشتریان شما را هیجان زده می کند و علاقه آنها را برمی انگیزد، بدانید.

اکنون، خیال پردازی را متوقف کنید و بیدار شوید، زیرا این دقیقاً همان چیزی است که سئوی هوش مصنوعی به شما اجازه می دهد.

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند الگوها را در مجموعه داده های عظیم تشخیص دهندو پیشنهاداتی در مورد اینکه از چه کلمات کلیدی برای جذب ترافیک بیشتر به کانال های خود استفاده کنید، به شما ارائه می دهد.

به طور مشابه، این ابزارها همچنین بینش هایی را در مورد موضوعاتی که رقبای رتبه برتر شما در حال حاضر درگیر هستند، به شما ارائه می دهند.

در نتیجه، می‌توانید یک برگ ضرب المثل از کتاب (دیجیتال) آن‌ها بردارید و برخی از مشتریان آن‌ها را در جستجوهای متعدد جستجو کنید.

به لطف هوش مصنوعی می توان محتوای موجود را نیز بهینه کرد.

به سادگی از ابزار هوش مصنوعی خود بخواهید محتوایی را که قبلاً به صورت آنلاین تولید و منتشر کرده اید، تجزیه و تحلیل کند، و پیشنهادات بسیار مرتبطی را در مورد اینکه چگونه می توانید آن را برای رتبه بالاتر برای یک یا چند کلمه کلیدی بهبود دهید، ارائه می دهد.

جستجوی صوتی و متن هوشمندتر

ارائه نتایج جستجوی مناسب و سفارشی شده به کاربران یکی از اولویت های اصلی همه موتورهای جستجو است.

این به لطف هوش مصنوعی اتفاق می افتد، که به موتورهای جستجو اجازه می دهد پرس و جوها را پردازش کنند و سپس “پیش بینی” کنند که کدام نتایج خاص برای آن جستجو مرتبط و مفید هستند.

«چگونگی» این فرآیند کاملاً مشخص نیست و الگوریتم‌های جستجوی Google در حال تکامل هستند.

با این حال، آنچه ما می دانیم این است که هوش مصنوعی نقش اصلی را در ارائه بهترین نتایج به یک پرس و جو ایفا می کند. و وقتی در مورد “پرس و جو” صحبت می کنیم، منظور ما صرفاً جستجوی متنی نیست.

بیشتر و بیشتر کاربران آنلاین جستجوی صوتی را برای پردازش سؤالات خود انتخاب می کنند.

جستجوی صوتی مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی مانند پردازش به عملکرد و NLG (تولید زبان طبیعی) است.

با گنجاندن جستجوی صوتی با قابلیت هوش مصنوعی در استراتژی سئوی خود، برند خود را به روی یک بخش کاملاً جدید مشتری باز خواهید کرد که به طور فزاینده ای از این روش جستجو استفاده می کنند.

نتایج برای نتیجه شما می تواند باورنکردنی باشد.

جستجوهای محلی SEO

یکی از زیبایی های سئوی محلی امکان ارتباط با افرادی است که در همان منطقه ای که کسب و کار شما در آن کار می کنند زندگی یا کار می کنند.

این یعنی چی؟

ساده است: حتی در عصری که بیشتر تعاملات مشتری و برند در دنیای مجازی اتفاق می‌افتد، یافتن یک نقطه ارتباط واقعی به‌طور باورنکردنی معنادار (و آرامش‌بخش) است.

و حدس بزنید – هوش مصنوعی می تواند جستجوهای سئوی محلی شما را تقویت کند.

شاید، برای اطمینان از اینکه شرکت شما در جستجوهای سئوی محلی در تمام مکان‌های مختلف آن نشان داده می‌شود، تلاش کرده‌اید.

خوب، سئوی هوش مصنوعی اینجاست تا آن را تغییر دهد.

با هوش مصنوعی، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر یا به‌روزرسانی در فهرست‌های شما فوراً برداشته شده و به‌طور مناسب در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.

ایجاد محتوای هیجان انگیز (و بهینه شده).

تولید محتوا یکی از ارکان هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است.

اما برای اینکه واقعاً مؤثر باشد، محتوایی که به صورت آنلاین ایجاد و منتشر می کنید باید کاملاً بهینه باشد.

حالا چطور این کار را انجام می دهید؟

احتمالاً با صرف زمان زیادی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط و پرطرفدار و سپس ساختن قطعاتی از محتوا پیرامون آنها.

البته راه بسیار بهتری برای رسیدن به این هدف وجود دارد: فناوری‌های هوش مصنوعی.

دقیقاً به این دلیل که هوش مصنوعی به شما امکان می دهد بهترین و مرتبط ترین موضوعات و کلمات کلیدی را وارد کنید برای برند شما، همچنین شما را قادر می سازد تا محتوای بهتر و بهینه تری تولید کنید.

علاوه بر کلمات کلیدی و موضوعات، راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای محتوای سئو همچنین می‌توانند به شما در شناسایی فرصت‌های بهتر برای لینک‌سازی، هدف کاربر و موارد دیگر کمک کنند.

آنها همچنین می توانند با پیشنهاد بهترین عبارات جستجو برای گنجاندن و همچنین طول ایده آل یک قطعه خاص از محتوا، به شما امکان می دهند محتوایی را که قبلاً ایجاد کرده اید بهینه کنید.

مقیاس گذاری Ad-Hoc SEO

اگر کمی در مورد سئو اطلاعات داشته باشید، احتمالاً می دانید که نتایج حتی بهترین و هدفمندترین کمپین های سئو ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا نشان داده شود.

اغلب، نه کمتر از شش ماه.

کارهایی مانند جستجو و بهینه سازی کلمات کلیدی و ایجاد محتوای سئو و استفاده مجدد می تواند طولانی و یکنواخت باشد.

و چگونه می توانید حتی امیدوار باشید که سئوی خود را افزایش دهید، اگر انجام یک کار و دیدن نتایج آنقدر طول می کشد؟

همه اینها می تواند با سئوی هوش مصنوعی تغییر کند.

با ابزارهای سئو مبتنی بر فناوری های هوش مصنوعی، می توانید استرس را فراموش کنید جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها

ابزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی تمام کارهای سخت را برای شما انجام می دهند، در مدت زمان کوتاهی که (به طرز دلپذیری) شوکه خواهید شد.

و اگر از این ابزارها برای تجزیه و تحلیل داده ها و سایر فرآیندهای وقت گیر استفاده کنید، در نهایت می توانید سئوی خود را افزایش دهید – به معنای واقعی کلمه با لمس یک دکمه.

جمع بندی: استراتژی های خود را با سئوی هوش مصنوعی بهینه کنید

اگر می‌خواهید برند خود را به روشی سریع، مؤثر و کارآمد بازاریابی کنید، استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی سئو می‌تواند به شما کمک کند.

با هوش مصنوعی برای سئو، می‌توانید تولید محتوای خود را تقویت کنید، با مخاطبان هدفمندتر و مرتبط تری ارتباط برقرار کنید، کارایی کسب و کار خود را گسترش دهید، از تجربیات مشتریان درخشان پشتیبانی کنید و موارد دیگر.

و اگر برای تولید محتوا به کمک نیاز دارید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم!

بازی تولید محتوای خود را با کمک متخصص ما ارتقا دهید. امروز برای یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان در WriterAccess ثبت نام کنید!

منتظر چی هستی؟ انقلاب سئوی هوش مصنوعی از قبل شروع شده است و اینجاست که باقی بماند.

آزمایشی بدون دسترسی