چگونه از هوش مصنوعی برای تقویت کمپین های بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنیم؟


بازاریابی ایمیلی ارزان است و بازگشت سرمایه بالایی را ارائه می دهد. همچنین یک راه آسان برای دسترسی به افراد زیادی در یک زمان است. به هر حال، بیش از 90 درصد از جمعیت ایالات متحده دارای حساب های ایمیل هستند.

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که زمان زیادی را نمی گیرد. شما می توانید بسیاری از جنبه های کار را خودکار کنید. هوش مصنوعی شرکت ها را قادر می سازد تا کاربران را تقسیم بندی کرده و کمپین های بازاریابی ایمیلی را شخصی سازی کنند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند پیام‌های ایمیل خودکار را در پاسخ به اقدامات مشتری ارسال کند.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی درآمد را تا 41 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این، هوش مصنوعی نرخ باز و کلیک را افزایش می دهد. همچنین احتمال اینکه ایمیل تبلیغاتی در پوشه “هرزنامه” جمع شود را کاهش می دهد.

با این وجود، افزودن ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به برنامه بازاریابی ایمیلی شما به طور خودکار نتایج دلخواه را به همراه نخواهد داشت. شما باید درک کنید که چه ابزارهایی در صنعت شما بهتر کار می کنند. همچنین باید بدانید چه وظایفی را باید به صورت خودکار انجام دهید.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

آشنایی با هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی

هوش مصنوعی می تواند خطوط موضوع ایمیل شما را بنویسد. می‌تواند زمان کمپین شما را برای ارسال پیام‌ها در ساعتی اعلام کند که احتمالاً مردم آن‌ها را باز کرده و می‌خوانند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند اطلاعات مشترک ایمیل را مرتب کرده و به روز کند. این باعث افزایش نرخ ارسال ایمیل برای کمپین شما می شود. همچنین از شناسایی پیام ها به عنوان “هرزنامه” توسط فیلترهای ایمیل جلوگیری می کند.

شخصی سازی و تقسیم بندی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می تواند کمپین ها را به چند کمپین فرعی تقسیم کند. این به شما این امکان را می دهد که بازاریابی ایمیلی خود را برای نتایج بهینه بیش از حد شخصی سازی کنید. شما می توانید پیام های تبلیغاتی را بر اساس سن کاربر، جنسیت، پیشینه قومی، موقعیت جغرافیایی، رفتار و سایر معیارها ارسال کنید.

هوش مصنوعی همچنین در ارائه توصیه های محصول به مشتریان عالی است. این می تواند اطلاعات کاربر را بسیار سریعتر از یک انسان تجزیه و تحلیل کند. می بیند که مردم در گذشته چه چیزهایی را مرور کرده اند یا خریده اند و در حال حاضر چه می خواهند. این اطلاعات شما را قادر می سازد تا نیازهای مصرف کننده را برآورده کنید و در عین حال سود نهایی خود را افزایش دهید.

بهینه سازی محتوای ایمیل مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می تواند تعامل ایمیل را تجزیه و تحلیل کند. به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام کلمات، موضوعات و پیشنهادات برای مخاطب هدف شما جذاب تر است.

برخی از کسب و کارها نیز از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای ایمیل خود استفاده می کنند. با این حال، چنین محتوایی فاقد احساساتی است که اعتماد مصرف کننده را افزایش می دهد و باعث فروش می شود. به همین دلیل است که شرکت هایی که خواهان محتوای بهینه هستند از پلتفرم هایی مانند WriterAccess برای ترکیب محتوای ساخته شده توسط انسان با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند.

کمپین های ایمیل خودکار با هوش مصنوعی

دلایل خوبی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی وجود دارد. می توانید از آن برای ایجاد ایمیل های راه اندازی شده و کمپین های قطره ای استفاده کنید. می تواند کمپین شما را برای نتایج مطلوب شخصی سازی کند. شما می توانید در هر مرحله از سفر به مصرف کنندگان دسترسی پیدا کنید.

چگونه باید شروع کرد؟ ابتدا نگاهی دقیق تر به کمپین ایمیل موجود خود بیندازید. نقاط ضعفش چیه؟ لغزش از میان شکاف ها چیست؟

همچنین بد نیست به نقاط قوت خود نیز توجه کنید. شما می توانید بر روی آنها بسازید تا میزان موفقیت خود را افزایش دهید.

یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به زمان نیاز دارد. شما نمی خواهید سعی کنید تعداد زیادی را در یک زمان ادغام کنید. قبل از انتخاب ابزارهایی که برای شرکت شما بهترین کار را دارند، باید اهداف خاصی را تعیین کنید.

بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. بسته به پلتفرم ها و ابزارهایی که استفاده می کنید، هزینه ها متفاوت است.

تصویر توسط ماکرو بردار در Freepik

ابزارهای بازاریابی ایمیلی هوش مصنوعی

ابزارهای بسیار خوبی برای بازاریابی ایمیلی مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد. با این حال، برخی به دلایل مختلف از بسته متمایز هستند. در اینجا پنج گزینه به خصوص قابل توجه برای بررسی وجود دارد.

SendGrid

اگر با هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی تازه کار هستید، طرح رایگان SendGrid را بررسی کنید. این ابزار می تواند به شما در ارسال و ردیابی پیام ها علاوه بر تجزیه و تحلیل کمپین فعلی کمک کند. همچنین فرم های ثبت نام و قالب های ایمیل را ارائه می دهد.

Seventh Sense

SeventhSense یک ابزار هوش مصنوعی است که به شما کمک می کند پیام ها را برای هر مشترک بهینه کنید. همچنین تضمین می کند که ایمیل در زمان مناسب روز به هر فرد تحویل داده می شود. این ابزار می تواند به بهبود نرخ باز و کلیک شما کمک کند.

Customer.io

شما می توانید از Customer.io برای کمپین های ایمیل و پیامک استفاده کنید. از داده ها برای کمک به شخصی سازی پیام های تبلیغاتی و معاملاتی و همچنین خبرنامه ها استفاده می کند. علاوه بر این، Customer.io برای افزایش بازگشت سرمایه، تحویل ایمیل را دفع می‌کند.

رانش

Drift ارزان نیست اما ارزش زیادی برای پول شما ارائه می دهد. این پیام ها و سایر مکالمات مصرف کننده را شخصی می کند. همچنین می تواند لیست ایمیل شما را پاک کند تا آن را به روز نگه دارد.

WriterAccess

WriterAccess یک پلت فرم نوشتن مستقل است، اما همچنین دارای ابزارهای موثر هوش مصنوعی است که می تواند به تلاش های بازاریابی ایمیلی شما کمک کند. برای مثال، AI Content Wizard دامنه مشتری، مخاطبان، رقبا و کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل می‌کند و یک تجزیه و تحلیل شکاف را برای پیشنهاد مضامین و ایده‌هایی که کاملاً با مخاطبان و استراتژی کسب‌وکار مطابقت دارند، اجرا می‌کند و بهترین فرصت‌های محتوا برای حداکثر بازگشت سرمایه را بررسی می‌کند.

تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی و ردیابی عملکرد

هوش مصنوعی تنها برای ایجاد و ارسال ایمیل نیست. همچنین می توانید از آن برای انجام تست A/B و شناسایی موثرترین استراتژی های بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. هوش مصنوعی می‌تواند کلمات، پیشنهادات و حتی طرح‌های رنگی را که برای هر گروهی از مشترکین جذاب هستند، تشخیص دهد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند یک کمپین بازاریابی ایمیلی در حال انجام را تجزیه و تحلیل کند، به شما کمک کند ببینید چه کسی از سایت شما بازدید می‌کند، به چه چیزی نگاه می‌کند و موارد دیگر. این به شما امکان می‌دهد ببینید کدام پیام‌های ایمیل فروش بیشتری دارند یا بیشترین سود را به همراه دارند.

همچنین می تواند به شما در مقایسه انواع مختلف پیام ها کمک کند. برای مثال، می‌توانید عملکرد خبرنامه‌های خود را در مقایسه با اعلان‌های فروش فلش ببینید. می توانید دریابید که آیا کوپن تخفیف موثرتر از پیشنهاد BOGO است یا خیر.

در عین حال، همه چیز را نمی توان خودکار کرد. لمس انسان همچنین نقش اساسی در یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق دارد.

WriterAccess بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهد. این امکان دسترسی به نویسندگان آزاد کارکشته و ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی را فراهم می کند تا به شما در انتخاب بهترین تم ها، نویسندگان و انواع محتوا کمک کند. پیشنهاد آزمایشی رایگان 14 روزه ما را امتحان کنید تا بفهمید WriterAccess چگونه می تواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی ایمیلی شما کمک کند.

آزمایشی بدون دسترسی